Wyobraźcie sobie małą, zapomnianą przez Boga i ludzi wioskę w Austrii (Österreich). Nagle pojawia się tam znikąd wypasiona, lśniąca fura (der Schlitten) z automatycznym systemem hamowania i ostrzegania przed niebezpieczeństwem. Gdyby nie napisy uświadamiające, można by pomyśleć, że to kolejna (możliwe, że viralowa) reklama (die Werbung) Mercedesa. W rzeczywistości jest to praca dyplomowa/końcowa studentów Akademii Filmowej z Ludwigsburga, w Badenii-Wirtembergii w południowo-zachodnich Niemczech.
Samej marce taka darmowa reklama nie przypadła za bardzo do gustu, dlatego twórcy Tobias Haase, Jan Mettler i Lydia Lohse musieli w swoim filmie wyraźnie zaznaczyć, że nie jest to w żadnym wypadku oficjalna (offiziell) produkcja. Sam film (der Film) jest w moim odczuciu bardzo fajnie zrobiony i wygląda mega profesjonalnie. Auto (das Auto, der Wagen) ocieka luksusem i przyjemnie mruczy, mieszkańcy wsi wyglądają jak wycięci z jakiegoś magazynu o Szwajcarach bawiących się w rolników (der Bauer, der Landwirt) no i ta zaskakująca puenta. Film wzbudza sporo kontrowersji w niemieckim Internecie. A jak się Wam podoba?
Skoro jesteśmy przy tej firmie, to ja uwielbiam tę: 🙂